úterý 16. duben 2024 RSS Mapa stránek Přihlásit se Registrace
Úvod > Setkání > Z akcí > Jinolice, Závěr seriálu MiČR2011

Jinolice, Závěr seriálu MiČR2011

07.09. 2011 | Z akcí Vložil(a): Jirka
KR_040_001B
KR_040_001B

Počasí se rozhodlo trochu  napravit “způsob léta, který se zdál být poněkud nešťastným” a připravilo nám krásný a teplý víkend. Pravda, vítr mohl být i silnější, ale i to se nakonec podařilo. Počasí do Jinolic nepřilákalo jen modeláře ale také spousty kempujících a tak nám bylo trochu těsno.

 

Jirka


Počasí se rozhodlo trochu  napravit “způsob léta, který se zdál být poněkud nešťastným” a připravilo nám krásný a teplý víkend. Pravda, vítr mohl být i silnější, ale i to se nakonec podařilo. Počasí do Jinolic nepřilákalo jen modeláře ale také spousty kempujících a tak nám bylo trochu těsno.

 



Část plachetničkářů dorazila již během čtvrtka a tak po prvním společném družném večeru mohli celý pátek pilně trénovat na poslední mistrovskou soutěž sezóny 2011.  Závěrečnou páteční jízdu jsem si mohl vyzkoušet i já, když jsem konečně dojel po plném pracovním dnu.

 

 


a sólo pro Le Renard ...

 

 

Druhý “společenský večer” se všechny hovory stáčely k tématu Národních pravidel NSS pro další sezónu. Již po setkání na Dářku byly Jardou Peškem shrnuty vyřčené připomínky účastníků ze setkání, které Jarda zapracoval do textu pravidel Naviga 2010. S dalšími připomínkami či nápady přišel Pepa Slížek, Zdeněk Tomášek připravil jako podklady připomínky, které posílal oficiálně náš svaz při vzniku pravidel Naviga 2010 na ústředí, které se ale ve finálním znění neobjevily. Já měl připraveny své reakce k dotčeným bodům pravidel a své návrhy.

Nad tímto materiálem jsme se ve čtyřech sešli k rokování. Bohužel jsme se ale zasekli na úvodní rozpravě zda rozdělit jednotlivé kategorie na makety a vše ostatní, tedy vymyšlené lodě (lodě bez konkrétní předlohy), dále stavebnice (od maket až po vymyšlené lodě) a také RTR modely (vybal z krabice a jezdi). Zaznělo mnoho názorů a myšlenek a zkusím je heslovitě sepsat.

  1. Rozdělení přispěje k většímu zadostiučinění maketáře za dlouhé hodiny práce na modelu.
  2. Rozdělení přinese více vítězů, více diplomů (.... a méně poražených?).
  3. Rozdělení “zkomplikuje život” pořadatelům (více tisků, diplomů, cen,...)
  4. Rozdělení může zkrátit čas strávený jízdou na setkání (v zájmu objektivity by se měly jízdy tříd oddělit) a jízdy by tak mohly být třeba jen 30 minut namísto hodiny.
  5. Rozdělení tak vrátí zpět dobu, kdy se u první bóje po startu dalo volně dýchat (je to dobře?).
  6. Rozdělení nemusí modeláře motivovat ke stavbě makety, pokud se svou “stavebnicí” pravidelně vyhrává.
  7. Nerozdělení má naopak vyšší motivační sílu být lepší - tedy postavit maketu (srovnej historii F2 / F4).
  8. Bodováním by se přitom dalo rozdělit i bez rozdělení - současná pravidla při důsledné aplikaci umožní maketám dostatečný bodový a tedy časový náskok před jezdivými stavebnicemi. Stačí jen mít odvahu (rozhodčí) při aplikaci pravidel.

Sobotní ráno věštilo teplý den a málo větru. Nebe vydrželo bez mráčku a když se kolem desáté rozhýbaly masy vzduchu nad břehem, mohly být odstartovány poslední tři jízdy závěrečné páté soutěže seriálu MiČR. Celkový počet lodí v závodu byl 21 - tedy dobrá účast na naše české poměry. Jízdy, zejména ta první byly poznamenány velkým počtem střetů, které byly naštěstí v malých rychlostech - tedy bez vážnějších následků. Dílem za ně mohl slabý vítr, který je vždy problematický ale také i vysoký počet nepříliš zkušených závodníků. Ve třídě NSS-A to bylo 50% zůčastněných. Právě tyto lodě ve slabém větru vyžadují zkušenost při řízení, rychlé reakce na neočekávané závany větru a hlavně předvídavost v tom že to co pohne lehkým modelem zdaleka nemá vliv na neobratný škuner, který potřebuje dosáhnout alespoň malou rychlost pro reakci na kormidlo. Tyto zkušenosti se získávají až časem stráveným na vodě, ale musí k nim logicky patřit i dobrá znalost pravidel jízdy a již zmíněná předvídavost a znalost chování lodí okolo.

 

 

Před třetí odpolední jízdou bylo vyhlášeno rychlé referendum na otázku rozdělit (ANO) a nebo nedělit (NE) makety a vše ostatní. Pepa Slížek krátce odůvodnil toto referendum a proč cítí potřebu dělení, poté promluvil Zdeněk Tomášek o některých důvodech proti dělení. Výsledek referenda byl 14 (ANO) versus 8 (NE) - tedy pro dělení byla nadpoloviční většina.

Čtvrtá jízda sobotního programu byla dotována Michalem, který věnoval jako cenu pro vítěze luxusní hodinky. To by ale nebyl Michal, kdyby jako vítěznou pozici neurčil bramborové - tedy čtvrté místo. Po uplynutí časového limitu se tedy jednalo o to, kdo protne cíl na čtvrté pozici. Odměnou pro ty rychlejší - tedy prvního druhého a třetího bylo slíbené pivo od vítěze, majitele hodinek. Majitelem hodinek se stal Vráťa Emler s Vamarií, ale jenom díky tomu, že Jarda Pešek nekompromisně posuzoval taktické stání rychlejších před cílovou linií. Z Jardy Peška se vůbec stává pozorný rozhodčí s autoritou a rychlým rozhodováním, za což mu patří naše díky.

 

 

Odpoledne proběhla schůzka zástupců jednotlivých klubů k sezóně 2012. Jednání se podle informací dalo shrnout do zvolání “Hledají se pořadatelé!” Věc ještě není uzavřená a do konce září předsednictvo čeká na vyjádření zástupců modelářských klubů. Probíraly se i jiná témata, která se NSS přímo netýkají. Večer pak na schůzku navazovalo vyhodnocení 5. soutěže a předání cen.

Nedělní ráno bylo snad ještě teplejší než ráno sobotní a navíc se už před devátou se příjemně rozfoukalo. Závěrečný závod se jel na 45 min + dojezd posledního kola. Maximální počet kol byl dvanáct, ostatní lodě byly dopočteny do maximálního počtu kol a ten byl následně přepočítán hendikepem bez bodového hodnocení. Už z počtu ujetých kol je cítit ten svěží pravidelný vítr, který se s námi za Jinolickou vodu rozloučil.

Další loučení se sezónou MiČR 2011 proběhlo před hlavním stanem pořadatelů. Výsledky mohou být při porovnání s předchozími ročníky překvapivé, ale podepsala se na nich nízká účast v ostatních seriálových soutěžích. Již se to na stránkách objevilo - kolize termínu předem hlášeného setkání na Slovensku s později stanoveným termínem Netolického setkání. Výsledky samozřejmě naleznete dole ke stažení (pokud vás zajímají i jiné kategorie, úplné jsou vystaveny na svazových stránkách.
Chtěl bych poděkovat Petrovi Hlavovi a ostatním z týmu pořadatelů za uspořádání setkání - vše, co mělo, fungovalo.  Musím taky poděkovat všem dvorním fotografům minisailu, kteří mi ochotně posílají fotky. Do dnešního článku jsou od Pepy a Lenky...

Jirka


     

výsledky Lo21 a NSS 2011

 








Diskutujte

Diskuse je otevřena pouze pro přihlášené. Přihlásit se

Další články v rubrice

Log
Článků: 310
Akcí: 16
Uživatelů: 116
Lodí v registru: 3
Vyrobilo: CLIQUO & Binteractive © 2024 minisail.cz