čtvrtek 28. březen 2024 RSS Mapa stránek Přihlásit se Registrace
Úvod > Setkání > Z akcí > Jak nám v Úštěku foukalo až se plachta přetrhla (2017)

Jak nám v Úštěku foukalo až se plachta přetrhla (2017)

30.05. 2017 | Z akcí Vložil(a): Jirka
Úštěk 2017  000.jpg
Úštěk 2017 000.jpg
Tak se nám konečně zase rozjel seriál... Ve čtvrtek 18. 5. 2017 jsme se začali „slézat" v Úštěku na druhé pláži. Z domova jsem vyrazil hned po ránu, abych byl na místě jako první. Nepodařilo se! Při mém příjezdu k rybníku, již před kempem přešlapoval Pepa Slížek a přivítal nás slovy, že je to nevhodné místo (přesný výraz si raději nepamatuji).

Půl hodinky po nás přijíždí zelený expres z Jablonce s Hankou, Milanem a Vítačem, no a začínáme chystat ten náš cirkus. Tentokrát nebyl materiál přivezen z Jablonce, ale z Úštěcké garáže, kde odpočíval od Kristýny. Stavíme stan pro lodě, všimněte si stan pro lodě! Od teď mají lodě vlastní stan, který pořídil Milan. Během další chvilky jsem pochopil, proč je Hanka nepostradatelná. S přesností navigace určuje, který díl stanu kam patří, a světe div se už je postaven stan i pro lidi. Před polednem, za přispění drsných seveřanů, stojí kompletní zázemí a někteří z nás již bydlí.

Odpoledne přijíždějí kamarádi z východu i ostatních světových stran a začínáme obsazovat i druhý kemp, kde paní učitelky (majitelky kempu Obzor) dokonce narazily sud. A je tu páteční ráno, na vodě si plují balonky, teda tři žluté boje a dvě růžovoučké, svítí sluníčko, fouká vítr, prostě paráda. Konečně z toho začínám mít dobrý pocit a jsem nakloněn pořádání dalších akcí, jelikož toto je první akce, na kterou jsem se nechal zlomit. V devět hodin slavnostně zahajujeme první dvou soutěž a pouštíme na vodu první závodníky. Jako první dostávají prostor k vyniknutí NSS D a to hned na dvě jízdy, NSS B má volno až do 13:00 a tak s větším počtem účastníků vycházíme do Úštěku, aby také viděli něco jiného než rybník.

Po obědě dávají do vody lodě konečně i Béčka, vítr nám ukazuje, co vše umí, tak že kolem čtvrté hodiny musíme odsouvat jednu jízdu. Mezi tím opět předvádím plnou připravenost, Jakubova Bettyna nasuchu funguje na 100%, ale jakmile se dotkne vody, je zle. Po první jízdě, kdy byl opět problém s nekonečnou smyčkou, předvádím, jak fungují nervy. Konečně opraveno a zpět do vody.
Při styku s vodou loď přestává reagovat na cokoli, lépe řečeno vůbec fungovat. Po chvilce trápení, mi Vráťa půjčuje napájecí článek a hle, záhada je objasněna, klekl BEC, Jakub může vyrazit do třetí jízdy, aby potrénoval na sobotní závod, když pátek dopadl, jak dopadl. Smůlu neměl ale sám, s technickými problémy se potýkal i Jirka Malhaus. Celkové škody po pátku: utopeno nic, opravy několika lodí, jedna loď odvezena do suchého doku v Třeboni a u Illbrucku roztržená hlavní plachta.

V sobotu se probouzíme do chladnějšího rána. Rosničkaři naštěstí odmazali z předpovědí ty modré sloupky a my můžeme pokračovat. Den opět začínají dvě jízdy Déček a následují Béčka, Áčka mají volno do jedné hodiny, jen netuším, jestli to někdo využil.  U vody se dnes nepečeme, ale oblékáme na sebe vše, co jde. Jízdy probíhají v plném bojovém nasazení, jak říká Pepa, jde o kontaktní sport. A je to vidět i na škodách. Sobotní škody čítají několik ohnutých zábradlí, nějaké ty škrábance a úplně odstaveného Milana, jehož Eleonora je po srážce orvaná a nepojízdná. Sobota také ukázala, jak to jezdí Karlovi, když sundá tenisák a Zdenkovi, když mu někdo vysílá signál do uzemňovacího prvku u vysílače. Dokonce i Jirka s Colinem ukázal, jak se jezdí závody, že umí dávat vrcholovou na první dobrou a dojet jako první.
Během posledních odpoledních jízd Áček, se vrhám na vyhodnocení a Pavel mi vypisuje diplom za diplomem, jelikož někteří jedinci nezůstanou do neděle na regatu, ale jedou plnit jiné úkoly. První odjíždí vítěz NSS D Jindra, následován Vikýři. Večer ještě slavnostně vyhlašujeme výsledky, po kterých následuje autogramiáda, protože jsem zapomněl podepsat diplomy.

Neděle se nese ve znamení regaty, během které Milan a další, kteří nejedou, začínají bourat stany. Po regatě tedy už jen nakládáme cirkus zpět na vozík, opouštíme chaloupky a ve dvanáct hodin jako poslední společně s Jabloneckými opouštíme jezero Chmelař.
Děkuji všem, kteří přispěli k hladkému průběhu akce a pokud mi opět pomůžete, můžeme to někdy zopakovat.

Text: Bambinot
Foto: Mrákotovi, Bambinot a Jirka

Diskutujte

Diskuse je otevřena pouze pro přihlášené. Přihlásit se
ladous | 01. 06. 2017

Fotky z mého aparátu:

ladous | 31. 05. 2017

Osobně mi režim, kdy si člověk odjel více svých jízd naráz, a pak měl volno, docela vyhovoval.