pátek 19. duben 2019 RSS Mapa stránek Přihlásit se Registrace
Úvod > Setkání > Z akcí > MiČR NSS 2014 v Plzni

MiČR NSS 2014 v Plzni

11.08. 2014 | Z akcí Vložil(a): Jirka
KR_071_001B
KR_071_001B


Pod patronátem osvědčených pořadatelů z KLoM Plzeň-Letkov se seriál MiČR NS 2014 přesunul na známý Bolevecký rybník v Plzni. Akci poznamenal přesun termínu na 27. až 29. června 2014. S tím bychom se snad nějak vypořádali. O něco horší byl souběh s MiČR sekce M, které nám zabralo startoviště pro NSS. A tak museli plachetničkáři zase opustit areál kempu. Ještě byl Jarda Pešek coby vedoucí startoviště NSS vybaven dálkovým ovládáním od zadní brány, abychom nemuseli procházet skrz hospodu. I 300m procházku po krásném asfaltu kolem nudapláže můžeme počítat za menší zlo. To větší se tentokrát skrývalo pod hladinou.

Ladous

 

Místní vodník se totiž vrhl na pěstování vodních řas. Ve velkém. Průzračně čistou vodu tak co dva metry přerušovaly liány vodního kanadského moru, tvořící z břehu neviditelné zelené ostrovy v úrovni hladiny. Kapkovité kýly NSS-A neměly šanci. Již při stavbě tratě jsem propadal panice, že na takovéto vodě soutěž zdárně nedopadne. Naštěstí celkem obstojně foukalo, a tak se některým dařilo ze zeleného pekla unikat. Nejčastěji svážecí člun vyrážel pro Voyagera II Antonína Kincla a Fröju Martina Housky. Ten si na svých domovských vodách dopřál modelářský trojboj, kdy ještě odbíhal na jízdy F2-A a F2-C.
Zde vyplouvá na povrch letitý problém, kdy pořadatelé bez mrknutí oka vybírají startovné za start ve více třídách (a na více startovištích), ale již soutěžícímu nezajistí takové podmínky, aby všechny své zaplacené soutěžní jízdy časově zvládl. Pravdou je, že tentokrát je na vině posun harmonogramu NSS oproti plánovanému a tedy vina padá i na má bedra.
Umím si však představit, že při troše dobré vůle by se celý harmonogram sladit dal, dokud takových přebíhajících jedinců bude jen pár. Ale platí to jen do chvíle, než zasáhne počasí, anebo pomalejší vydávání obědů. Pak jdou připravené harmonogramy stranou.

 

 

Na místě se sešlo 6 modelů NSS-A, 7 modelů NSS-B a 4 modely NSS-C. Historicky poprvé tak byly plachetnice NSS-C hodnoceny samostatně, byť na jízdu byly sloučeny s NSS-A. Padlo rozhodnutí, že se po zmatcích v Bělči nad Orlicí pojede podle Navigy NS 2013. Plán dobrý, jenže... Necelých 12 hodin před akcí mi umřel počítač a s ním veškeré nachystané tabulky. Petr Jíša z pořadatelského klubu měl v souborech z roku 2011, kdy seriálovky pořádali naposledy, bůhvíco, a tak jsme se v sobotu přes Ladislava Hanušku dostali k formulářům z Kristýny. Protože měl Petr Jíša své povinnosti na startovišti F4, mohlo ke zpracování výsledků dojít až večer. Jelikož je ráno moudřejší večera, ponechali jsme zpracování na ráno. Tímto se všem omlouvám za prodlení ve vyvěšení výsledků. Přes veškerou snahu se nám podařilo u NSS-C vyrobit chybu, kdy jsme do statického hodnocení opsali chybné hodnoty. Toto nedopatření jsem odhalil až v klidu domova, na konečné pořadí naštěstí nemělo vliv.

 

 

Jen zázrakem, neboť Sprightly Karla Šimůnka o třídu vyniká nad zbývajícími přítomnými "céčky". Bohužel, pro potíže v podpalubí dobrých jízdních výsledků nedosáhl. Technické parametry plachetnice lze zřejmě vyčíst i jinde, opakování však neuškodí: vodoryska 1100 mm, plocha plachet 0,8 m2 a výtlak 17 kg. Slušný drobeček. Jen je škoda, že se začíná loupat černá barva.

 

Oproti Bělči nad Orlicí se startovní pole trochu obměnilo. Někteří vyměnili modely, jako Franta Chmelka NSS-A za NSS-C, jiní dorazili na svou letošní první seriálovku, jako např. Vratislav Emler, který střídal Vamarii (NSS-A) za Thalassu (NSS-B). I kvůli němu se jízdy rozdělily na dvě skupiny, byť by jinak 16 modelů na vodě rozhodčí zvládli, jako to činili v minulých letech.

 

 

Moje maličkost krom přítomnosti v bodovací komisi stejného složení tentokrát figurovala v rámci možností u svážecího člunu, kdy jsem po vyproštění modelu vždy ze dna vytrhal náruč zeleného svinstva. Je to však nekončící boj. Chtě nechtě zřejmě budeme muset plzeňský Bolevák z vhodných lokalit vyloučit - problémy panovaly i na tratích F2 a F4, rychlíkářů sekce M jsem se raději na počet spálených motorů kvůli namotaným řasám neptal.

 

 

Závěrem bych chtěl Jardovi Peškovi poděkovat, že se obětoval a fungoval jako vedoucí startoviště NSS namísto soutěžení s Britannií (NSS-B), o které vyšel v RC revue 6/2014 hezký článek. A dále Michalovi Šenekelovi, který v tom největším nedělním lijáku po regatě sklidil moje žluté bójky ze startoviště NSS. (Až do nedělních 10:00 h bylo počasí obstojné.)

 

Ještě nás v půli září čeká duchcovská Barbora, čímž budeme mít seriál NS 2014 za sebou. Popřemýšlejte do té doby nad možnostmi pro roky příští, které jsem nastínil v závěru reportáže z Bělče nad Orlicí 2014. Jako vedoucí sekce NS do toho mohu trochu mluvit, byť případné změny musí schválit celé předsednictvo KLoM ČR.


Ladous


Fota: Pepa Mrákota, Vláďa Bláha

 

     
výsledky v XLS
 
 
 

 

 

Diskutujte

Diskuse je otevřena pouze pro přihlášené. Přihlásit se

Další články v rubrice

Duben 2019
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Log
Článků: 234
Akcí: 11
Uživatelů: 81
Lodí v registru: 3
Vyrobilo: CLIQUO & Binteractive © 2019 minisail.cz